Bár a Fidesz 2007-ben még nagy vehemenciával támadta a Gyurcsány-kormányt a vasúti szárnyvonalak bezárása miatt, egyes értesülések szerint a MÁV-Start – hiánycsökkentés céljából – ismét erre készül. A minisztérium csak nagyon nehezen nyilatkozott egy cáfolatfélét.
A Gyurcsány-kormány után ismét felmerült a vasúti szárnyvonalak bezárásának lehetősége értesült több forrásból hírportálunk. Az információk szerint Fónagy János államtitkár irányításával már tart a párhuzamosságokat csökkenteni hivatott egységes országos vasúti és buszmenetrend létrehozása.
Az érintett viszonylatok
- Almásfüzitő–Esztergom
- Csorna–Pápa
- Zalaegerszeg–Rédics
- Somogyszob–Nagyatád
- Godisa–Komló
- Szentlőrinc–Sellye
- Mohács–Villány
- Gyöngyös–Vámosgyörk
- Hidasnémeti–Szerencs
- Nyékládháza–Tiszaújváros
- Tiszafüred–Karcag
- Mezőtúr–Battonya
- Nyíregyháza–Nyírbátor
- Mátészalka–Csenger
A 7700 kilométeres hazai vasúti hálózat 40 százalékát kitevő mellékvonalak jövőjét súlyosan fenyegetik az inkább szolgálati Audikkal, helikopterekkel és magángépekkel közlekedő kormányzat emberei – reagált az értesülésre Ander Balázs, a Jobbik országgyűlési képviselője.
Az ellenzéki politikus szerint a Gyurcsány–Bajnai-páros vasútgyilkos politikájához hasonlóan ezzel a lépéssel újabb halmozottan hátrányos helyzetűvé nyomorított vidékeket törölne le a térképről Orbán Viktor. Úgy véli, ha az infrastrukturális nagyberuházásokat nem sajátították volna ki a kormánypárti „oberstrómanführerek”, akkor maradt volna elegendő forrás a mellékvonalak versenyképessé tételére is. A Jobbikos politikus egyúttal felszólítja a kormányt, hogy legalább a saját maguk által írt Magyar Falú Programot ne tapossák a sárba.
Véleményünk szerint arra a kérdésre, hogy valójában mire is készül a kormány a vidékkel kapcsolatban, valószínűleg csak az őszi önkormányzat választások után kapunk választ. De valószínűsíthető, hogy a fekete leves már ott fortyog a fazékban.
Szabad Dél-Békés
Megjegyzések
Megjegyzés küldése